Pravidla - bojová

1)    Herní boj je součástí hraní postavy (RP) měl by být odehrán efektně, ale zároveň by měl zůstat v hranicích zábavy

2)    Základním principem je, že platný zásah do zásahové plochy způsobí zranění. Bojovat lze pouze organizátory schválenými zbraněmi.

3)    Platný zásah je zřejmý, nebolestivý úder, při kterém dojde ke kontaktu útočné části zbraně se zásahovou plochou těla zasaženého, pokud mu předcházel odpovídající nápřah.

 

Zásahové plochy jsou:      trup, obě ruce po lokty, obě nohy po kolena. Vyjma kloubů, hlavy, krku a rozkroku.

 

4)         Co je dovoleno:                       Snažit se o platný zásah soupeře v rámci pravidel

                                                           Krátké, nebolestivé držení soupeře za zásahovou plochu.

 

            Co je zakázáno:         Vše co by mohlo způsobit skutečné zranění, příliš silné či rychlé útoky, bezhlavý boj.

                                               Útoky i náznaky útoku mimo zásahové plochy, zejména na hlavu a krk.

                                               Bodání, útoky a narážení štítem nebo zbrojí, jinou než útočnou částí zbraně

                                               Fyzický kontakt  - kontaktní boj – kopy, páky, údery

                                               Delší držení protivníkovy zbraně či štítu.

                                               Záměrné krytí útoku nezásahovou plochou

5)        Platnost zásahu posuzuje zraněný nebo organizátor. Zásah obouruční zbraní je platný, pokud je zbraň držena oběma rukama.

6)    Zranění a smrt

Velikost zranění odpovídá síle zásahu dané zbraně. Útočník vždy hlásí případné zvýšení síly zásahu / např.za 2 / a zasažený její snížení.

Dosáhne – li zranění postavy maximálního počtu životů nastává agonie.  Hráč si okamžitě  lehá na zem ve stavu velice blízkém smrti. Smí jen ležet, maximálně chroptět či zachvívat se v bolestných křečích. Žádná komunikace, pohyb, ani jiné ovlivňování situace okolo nejsou povoleny. Je jasné, že v případě hromadného boje se postava v agónii nejprve přesune na okraj bojiště, protože i když umíráte, nechcete být pošlapáni. Postava zůstává v agonii 30minut  a  pokud jí do této doby nikdo nepomůže ( např. CP  nebo  jiný  hráč  lektvarem, svitkem, nebo schopností Oživení )  postava definitivně umírá a hra pro ni končí. POZOR!  Z agónie Vám nepomůže obyčejné léčení!

7)       Zbraně – jsme již zmiňovali ve zvláštní kapitole.

Rozměrem zbraně rozumíme největší naměřitelný rozměr. Jednotlivé části musí být měkčeny, bez ostrých hran a výstupků. Materiály: dřevo, karimatka, koberec, lepicí páska. Všechny útočné plochy musí být měkké.

Zbraně vrhací musí být celé vyrobeny z měkkého materiálu a nesmí mít tvrdé jádro.

Šípy musí mít na špici kvalitně připevněnou kouli z měkce pružného materiálu o minimálním průměru 6 cm, přičemž 3 cm musí být minimální tloušťka mezi týblem a cílem při dopadu.

Hrana štítu musí být měkčena obalením.