Rasy

Základní charakteristika ras, kterou se při tvorbě Vaší postavy můžete inspirovat:

 

LIDÉ 

Lidský rod je v Novohradském hradním městě přítomný ve všech tvarech, velikostech a barvách.

Lidský druh má mluvený a psaný jazyk. Vyniká v umění a literatuře stejně jako v masakrování nepřátel. Největší výhodou lidstva je jeho vytrvalost a potenciál. Mnoho mocných a moudrých postav Nového Hradu jsou lidé. Ačkoli se lidská společnost řídí patriarchátem, i ženy mají právo na výsadní postavení. Kostým lidských postav je jakýkoliv středověký kostým.

 

Povinná výbava:

měšec, pro zloděje -  plášť a kolíčky

 

Bonusy a penalizace:

Za každé dva investované talentové body ve stejném talentu má člověk bonusově jednu schopnost daného talentu navíc.

Např: člověk si označí v talentu magie schopnost klidné větve - stupeň 1  - uklidnění a bojové větve stupeň 2 – podraž. Bonusově tedy získává schopnost blesk nebo vyleč život, aniž by se tuto schopnost musel učit u mistra.

 

ELFOVÉ

Nejstarší rasou světa jsou elfové. V jejich ságách sahajících až do bájných dob můžeme nalézt příběhy, které popisují jak příchod lidí, tak i mnohých dalších národů, což stáří rasy elfů potvrzuje. Elfové jsou první nositelé kultury a vzdělanosti, z níž čerpají všechny ostatní národy prakticky dodnes. Vznešení elfové jsou vysocí a od pohledu krásní, třebaže jejich krása je velmi chladná a vážná. S oblibou si nechávají růst dlouhé vlasy, do nichž vplétají složité šperky. Co se týče politiky, elfové se snaží udržovat mír mezi zeměmi i rasami. Důvodem je především jejich touha po vědění a vzdělání. K dosažení tohoto cíle užívají svoji politickou moc a bohatství.

Kostýmy jsou zdobná roucha, v přírodních barvách.

Povinná výbava:

Elfí uši, pro zloděje -  plášť a kolíčky

 

Bonusy a penalizace:

Elf je jemná bytost – proto ho první stupeň schopnosti přežití stojí místo obvyklého jednoho 2 body. Jeho vztah k magii je však velmi blízký – proto za investici jednoho bodu do prvního stupně magie získává bonusově i jednu schopnost ze stupně druhého.

Např: Elf má 3 talentové body a  označí si 1. stupeň talentu přežití větve odolnost – 2 životy to ho stojí 2 talentové body. Poslední talentový bod investuje do talentu magie větve bojová blesk a bonusově získá jednu ze schopností 2. stupně – podraž nebo vyléčí život.

 

TRPASLÍCI

Trpaslíci jsou malý, podsaditý národ, který vypadá, že je částí samé země. Úskoční a se silnou nedůvěrou k magii jiné než té, která je propůjčena jejich magickým sekerám, se ostatním jeví jako náladový národ. I přes všechny strasti, které tento houževnatý rod v průběhu staletí postihly, zůstávají hluboce vázáni ke svým kořenům, klanovým společenstvům, drahým kovům a hrdosti. Oddanost a vytrvalost jsou všeobecně považovány za hlavní trpasličí ctnosti. Trpasličí muži i ženy vždy nosí vousy. Případná absence vousů napovídá, že se jejich nenositel ubírá po Stezce Očisty za spáchané špatné skutky, kdy jen udatný čin může být jejich dostatečným vykoupením. Všeobecně nejtvrdším trestem mezi trpaslíky je oholení vousů a olysalý trpaslík se stává vyvrhelem celého společenstva. Společnost trpaslíků žije v klanech, kterým pevnou rukou vládne zástupce nejsilnější rodiny. Za svůj domov pokládají jeskyně a doly.

Kostýmy jsou kostýmy bojovníků, trpaslíci milují prsteny a drahé kameny, jejich hlavní zbraní je bojová sekera.

Povinná výbava:

Trpasličí vousy – i pro trpaslice jsou povinné po celou dobu hry, pro zloděje -  plášť a kolíčky

 

Bonusy a penalizace:

Trpaslík je bojovník – proto za první stupeň schopnosti přežití získává bonusově i stupeň druhý. Jeho vztah k magii je však velmi odtažitý – proto ho první stupeň magie stojí místo obvyklého jednoho 2 talentové body.

Např: Trpaslík má 3 talentové body a jeden bod vloží do 1. stupně talentu přežití větve odolnost – 2 životy a bonusově získá jednu ze schopností 2. stupně – 3 životy nebo první pomoc. Dále investuje do talentu magie větve bojováblesk a to ho stojí dva talentové body.